متوسطه دوم و درس های ناگفته!
 
 
فقط از فهمیدن توست که می ترسند
 

نام ترا می‌نویسم

بر دفترهای دبستانی‌ام
بر میز مشقم و بر درختان
بر شن بر برف
نام ترا می‌نویسم.

بر همۀ صفحات خوانده شده
بر همۀ صفحات سپید
بر سنگ، خون، کاغذ یا خاکستر
نام ترا می‌نویسم.

بر تصویرهای زرین
بر سلاح جنگاوران
بر تاج شهریاران
نام ترا می‌نویسم.


بر جنگل و بر صحرا
بر آشیانه و بر گُل طاووسی
بر پژواک کودکی‌ام
نام ترا می‌نویسم.

بر شگفتی شب‌ها
بر نان سپیدِ روزها
بر فصل‌های نامزد
نام ترا می‌نویسم.

برکهنه لته‌های کبودم
بر برکه خورشید کپک زده
بر دریاچه ماهِ زنده
نام ترا می‌نویسم.

بر کشتزارها بر افق
بر بال پرندگان
بر آسیابِ سایه‌ها
نام ترا می‌نویسم.

بر هر نفس پِگاهی
بر دریا و بر کشتی
بر کوهِ شوریده سر
نام ترا می‌نویسم.

بر خزۀ ابر گون
بر رگبارعرق
بر بارانِ سنگین و بی‌طعم
نام ترا می‌نویسم.

بر شکل‌های درخشان
بر ناقوسِ رنگ‌ها
بر حقیقتِ تن
نام ترا می‌نویسم.

بر کوره راه‌های بیدار
بر جاده‌های گشوده
بر میدان‌های سرشار
نام ترا می‌نویسم.

بر چراغی که روشن می‌شود
بر چراغی که خاموش می‌شود
بر خانه‌های گردهم آمده‌ام
نام ترامی‌نویسم.

بر میوه‌ای که دونیم شده
از آینه و از اطاقم
بر صدف خالی بسترم
نام ترا می‌‌نویسم.

بر سگِ پر اشتها و نَرمخویم
بر گوش‌های تیز شده‌اش
بر پنجۀ ناشیانه‌اش
نام ترا می‌نویسم.

بر سراشیبی درِ خانه‌ام
بر اشیای مأنوس
بر سیل آتش تبرک شده
نام ترا می‌نویسم.

بر هر گوشت نثار شده
بر پیشانی دوستانم
بر هر دست دراز شده
نام ترا می‌نویسم.

بر زلال شگفتی‌ها
بر لبان پرمهر
بسی بالاتر از سکوت
نام ترا می‌نویسم.

بر پناهگاه‌های ویرانم
بر فانوس‌های فروریخته‌ام
بر دیوارهای ملالم
نام ترا می‌نویسم.

بر فضای خالی بی‌آرزو
بر تنهائیِ عریان
بر پله‌های مرگ
نام ترا می‌نویسم.

بر تندرستیِ بازآمده
بر خطرِ سپری شده
بر امید بی‌خاطره
نام ترامی‌نویسم.

و با قدرت یک واژه
زندگی را دوباره آغاز می‌کنم
برای شناخت تو زاده شدم
تا نام ترا فریاد کنم:
آزادی


برچسب‌ها: پل الوار
 |+| نوشته شده در  جمعه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۱ساعت 18:37  توسط بهمن طالبی  | 

 

 

                تست شغل یاب میشل گوکلن

ستون یکستون دوستون سهستون چهار
دانشمندخلبانهنرپیشهمشاور
زیست شناسکاشف مدیرمددکار اجتماعی
کتابداروابسته ی نظامیمسئول تبلیغاتسخنران ادبی 
ستاره شناسجراحوکیلمفسر 
شیمیدانچتربازناخدای کشتیشاعر
کنده کارورزشکارنمایندهآوازه خوان
دفتردارکوهنوردتاجر مدیر هتل
صندوق دار بانک کشتی گیربیمه گرمسئول اطلاعات
علوم طبیعیهنرهای رزمیسیاستزبانهای خارجی
تهیه ی کلکسیونورزشاجرای نمایشتماشای نمایش
کارهای دقیقریسک کردنسازماندهیفعالیت های اجتماعی
بررسی آثار علمیمسابقات اتومبیلرانی شرکت در مهمانیمیزبانی دوستان
بازی شطرنجشکار حیواناتصحبت برای جمعبازی دسته جمعی 
خویشتن دار بودنفعال بودنمهم بودنشاد بودن
اقتصادی بودنقهرمان بودندارایی به هم زدنمیانجی بودن
صادق هدایتتختی نادرشاهامیر کبیر
خیامسرمایه دار بزرگمیرزا کوچک خانمصدق
داروینرییس جمهورناپلئوندبیر کل سازمان ملل
پاستوررستمهیتلررییس سازمان اوپک
حسابداریخرید و فروش ارزمدیریت یک مجتمعخبرنگاری

    

   در هر سطـر جدول گوکلن، گزینـه ای که به آن بیـش از دیگر گزینـه ها

علاقه دارید را انتـخاب کنیـد.(مثلا" بین شخصیت پاستور، رستـم، هیتلـر،

و رییـس سـازمـان اوپـک کدام را انتـخاب می کـنیـد؟) سپـس ببیـنـید که

بیشتر انتخابهای شما در کدام ستون است.

   حالا می توانید به مرحله ی دوم تست بپردازید.

   

   گروه اول که به گزینه های ستون یک جدول تمایل نشان می دهند،به

فعالیتهای ذهنی، دقیق و درونـی علاقـه دارند. افـرادی درون گرا بوده و به

مشـاغلـی که به صـبـر و حوصلـه ی زیـاد، دقـت و تـفکـر نیـاز دارنـد، جذب

می شوند. دوست دارند در آرامش و در محیطی خودمانی کار کنند و نه در

اجتماعات و جاهای پر رفت و آمد.

   سرگرمی های مورد علاقه ی آنان مطالعه، کارهای ظریف، ملاقات های

منظم با دوستان صمیمی و نـادر، و انجام کارهایـی است که به پشتکار و

تمرکز زیادی نیاز دارند.

 

   گروه دوم که به گزینه های ستون دوم متمایلند، به صرف نیرو، ریسک

کردن و فعالیتهای بدنی عـادت دارند. از کارهای دفـتری بیزارند و سیاست

را هم دوست ندارند، زیرا رو راست بوده و از تظاهـر می پرهیزند و به طور

کلی مشاغلی که به  نیرو و قدرت بدنـی، یا سرعت در تصمیـم گیری نیاز

دارند جذب می شوند. همچنیـن کار کردن در فضـای باز و در هـوای آزاد را

ترجیح می دهند.

   سرگرمی های آنها ورزش، رانندگـی، مسافرت و بیرون رفتن های بدون

برنامه و گردش در هوای آزاد است.

 

   گروه سـوم که به گزینه های ستـون سوم تمایل نشـان می دهند، به

کسب قدرت، یا رسیدن به شهرت نیاز داشته،تنها زمانی احساس راحتی

می کننـد که نقـش یک فـرد مسلـط را بـازی کنند و به فرمـاندهـی افراد و

سازماندهی موقعیت ها بپردازند.

   سرگرمی های آنها شامل اجرای نمایش،رفتن به جشن  و مهمانی ها،

و خوش گذراندن است.

 

   گروه چهارم که به گزینه های ستون چهارم تمایل نشان می دهند، به

فعالیت های اجتماعـی، تمـاس با دیگـران و تبـادل فکر با آنهـا رغبت دارند.

ارتباط با افراد برای آنهـا مهـم بوده، از تنهـایی بیـزار هستنـد. دوست دارند

مسائلـی را حل کننـد که به تعـداد زیـادی از افـراد مربوط باشد. نسبت به

قرارهایی که به آنها تحمیل می شود، پای بند نیستند.

   سرگرمی های آنها دور هم جمع شدن های دوستانه،تماشای تی وی،

گردش در دامنه ی کوه و ییلاق است.

 


برچسب‌ها: تست شغل یاب, انتخاب رشته, انتخاب شغل, تست شغل یاب گوکلن
 |+| نوشته شده در  پنجشنبه دهم آذر ۱۴۰۱ساعت 0:7  توسط بهمن طالبی  | 

حاکمـان به تنهایـی قادر به جمع آوری مـالیات، اجرای

قوانین استبدادی، نظم بخشیدن به امور، تنظیم بودجه،

نظارت بر حمـل و نقـل، مدیـریت بنـدرگاه ها، چاپ پول،

تعمیـر جاده ها، تـأمیـن مـواد مـورد نیـاز بازار، ذوب آهن،

سـاخت مـوشک، تـعلیـم نیـروهای امنیتـی و نظامـی و

انتظامی، چاپ تمبر و حتی دوشیدن گاو نیز نیستند!

این مـردمند که چنین خدمـاتی را از طریق سازمان ها

و مؤسسات مختلف در اختیار حاکمان قرار می دهند. اگر

مــردم از این کار سـر بـاز زنند، حاکمـان قادر به ادامـه ی

حکومت نخواهند بود.

جین شارپ / مبانی مبارزه ی مسالمت آمیز

 |+| نوشته شده در  جمعه چهارم آذر ۱۴۰۱ساعت 22:15  توسط بهمن طالبی  | 

باید شعری تازه گفت ...

آهنگی تازه نواخت ...

باید در چوبی این باغ ها را ...

که در رویاهای مان شکل گرفته اند؛

رو به شهر باز کرد.

باید همه چیز را از نو ساخت!

هیچ بادی ...

لانه ی پرندگان را ...

دوباره سر جایش

نمی گذارد!


برچسب‌ها: رسول یونان
 |+| نوشته شده در  سه شنبه یکم آذر ۱۴۰۱ساعت 16:53  توسط بهمن طالبی  | 
  بالا